Donaties
U kunt de kinderen van het internaat helpen door een donatie te doen. Er zijn twee manieren om te doneren te weten een normale schenking of een lijfrente.

Schenking

Bij een schenking maakt u geld over op de rekening van de stichting. Deze schenking mag u onder bepaalde voorwaarden van uw inkomen in mindering brengen. De voorwaarde is dat u meer dan 1% van uw verzamelinkomen schenkt. Het meerdere, tot een maximum van 10% van uw verzamelinkomen, mag u in mindering brengen van uw verzamelinkomen. Hierdoor betaalt u per saldo dus minder belasting.

Lijfrente

Bij een lijfrente bestaat er geen maximum en ook geen drempel. Het verschil met gewone giften is, dat u zich bij een lijfrenteschenking verplicht om de begunstigde jaarlijks gedurende minimaal 5 jaar een bepaald vast bedrag te geven. (Dit mag ook in bijvoorbeeld maandelijkse termijnen.) Deze zogeheten lijfrenteschenking is gekoppeld aan uw "lijf", dat wil zeggen dat de overeenkomst tijdens de looptijd alleen vervalt als u komt te overlijden. Er is een notariële akte voor nodig om voor belastingaftrek in aanmerking te komen.

Als u middels een lijfrente schenkt kunt u meedoen met het webfriend programma en communiceren in het Engels via email met een van de kinderen. Voor meer info

Donaties kunt u doen op bankrekeningnummer 138860467 t.n.v. Stichting de Pauw te Waalre. U kunt er ook, als u dat wilt, het nummer van het voorstel dat u wilt steunen bij vermelden.
Symbolisch
Power v/d Pauw